Weboldalunk cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információ a Cookie tájékoztatóban.

Mennyire vagy „megrögzött halogató”? – gyorsteszt

Mennyire vagy „megrögzött halogató”? – gyorsteszt
Tudd meg, hogy rád mennyire jellemző a halogatás!

A halogatás sokunknak ismerős jelenség, akár valamilyen hétköznapi tevékenységről legyen szó, akár a nyelvtanulásról. Kinek ne lett volna már lelkiismeret-furdalása azért, mert otthagyta a mosatlan edényeket, vagy a számlák hevernek napokig bontatlanul az asztalon, esetleg egy elintéznivaló várakozik hetek óta, vagy épp a nyelvkönyvben a következő lecke. Pontosan tudjuk, mi lenne a feladatunk, mit kellene tennünk, mégsem bírjuk magunkat rávenni, hogy nekilássunk. Tudjuk, hogy közeledik a nyelvvizsga, a külföldi utazás, esetleg az állásinterjú, amire szeretnénk kellően felkészülni, mégis, hiába telnek-múlnak a hetek, hiába közeledik az időpont, nem ülünk neki a gyakorlásnak.

Ilyenkor egyre nő bennünk a feszültség, a lelkiismeret-furdalás, de mindig találunk okot arra, hogy még ne kezdjünk bele. Inkább valami mást csinálunk, jó esetben valami hasznosat, máskor csak nassolunk vagy nyomkodjuk a tévé távirányítóját vagy a mobiltelefonunkat. Bár mindig tisztában vagyunk vele, hogy a halogatástól semmi sem lesz könnyebb, mégis nehéz megváltoztatni ezt a szokásunkat, főleg, ha az visszatérő minta az életünkben.

Rád mennyire jellemző a halogatás?

Töltsd ki az alábbi gyorstesztet, ha kíváncsi vagy rá, mennyire vagy halogató típus. Jelöld az állítások után, mennyire igazak rád a nyelvtanulás kapcsán. (1-es: soha nem igaz rám 2-es: nagyon ritkán igaz rám, 3-as: néha igaz rám, 4-es: gyakran előfordul velem, 5-ös: mindig igaz rám)

Állítások:  
Sokszor érzek feszültséget, lelkiismeret furdalást, mikor arra gondolok, hogy nyelvet kéne tanulnom, gyakorolnom kellene, de mégsem teszem. 1-2-3-4-5
Inkább valami másba kezdek, mikor le kéne ülnöm nyelvet tanulni. 1-2-3-4-5
Szeretem magam megajándékozni egy kis extra szabadidővel, mielőtt tényleg leülnék tanulni. 1-2-3-4-5
A tervezett tanulási ütemezést nem tartom, sokkal kevesebbet, vagy egyáltalán nem tanulok. 1-2-3-4-5
Ha neki is ülök a nyelvtanulásnak, hamar valami mással kezdek foglalkozni, valami mindig elvonja a figyelmem. 1-2-3-4-5
Általában azt gondolom, hogy ha az utolsó pillanatra hagyom a tanulást, akkor majd biztosan hatékonyabb leszek. 1-2-3-4-5
Amikor az utolsó pillanatra hagyom a tanulást, stresszes vagyok és kapkodok. 1-2-3-4-5

Kiértékelés:

1)  6-15 pont: Igazán nem mondhatjuk, hogy a halogatás jellemezné a nyelvtanulási folyamatod. Jó hír, hiszen hatékonyan tudod a figyelmed a tanulás felé fordítani, abban a tempóban és azon rendszer szerint, amit elterveztél. Ha úgy érzed, mégsem haladsz úgy, ahogy szeretnél, annak más oka lesz, nem a halogatás.

Ha ez lett az eredményed, neked bátran tudjuk ajánlani nyelvtanfolyamainkat, amelyekkel szépen rendezetten, lépésről lépésre haladva tudod elsajátítani a választott nyelvet.

2) 16-25 pont: Előfordul, hogy halogatsz, de alapvetően nem ez a legfőbb kihívásod a nyelvtanulásban. Talán megvan a kellő motivációd, emiatt tudod magad rendszeresen tanuló üzemmódra kapcsolni. Ha nem vagy elégedett a haladással, gondold át, hogyan tudnád fokozni a tanulás hatékonyságát!

Ha azért néha elcsábulsz a halogatásnak, számodra az olvasmányainkat tudjuk ajánlani, mivel rövid történeteink olvasásával észrevétlenül és szórakoztatóan ragad rád a nyelvtudás. Ráadásul az 5-10 perces olvasmányainkban használt Mind-map módszer segíthet fejleszteni a tanulási hatékonyságodat is!

3)  26-35 pont: Úgy tűnik, megrögzött halogató vagy, gyakran éled meg a nyelvtanulást olyan elvégzendő feladatként, ami feszültséggel jár. Érdemes lesz tanulmányozod a következő cikkeinket arról, hogyan tudod átalakítani a halogatást motivációvá. Ne aggódj, minden szokást meg lehet változtatni, csak egy kis önismeret, egy jó terv és némi idő kell hozzá!

Ne aggódj, ha ez az eredmény jött ki, mivel számodra is tudunk könyvet ajánlani! Nyelvkönyv lustáknak című sorozatunkat pont azoknak találtuk ki, akiknek nehezebb magukat rávenni a nyelvtanulásra,  nagyon el vannak foglalva, vagy csak egyszerűen úgy érzik nem mindig van kedvük a tanuláshoz.

 

(A cikket és tesztet írta: Váradi Zsuzsanna)

Tartalomhoz tartozó címkék: tanulás